Valgkamp på godt og ondt

Valgkampene til både Folketinget og EU-parlamentet er i fuld gang. Her er en lille status med billeder fra Fredericia.

Over alt i lygtepælene hænger plakater, i postkasser omdeles foldere, på uddannelsesinstitutioner mm. er der paneldebatter og i gågaderne står partier klar med materiale.

Enhedslisten Fredericia har travlt hver eneste dag. Vi får nye medlemmer og rigtig mange medlemmer – nye som gamle – er engagerede på den ene eller anden måde. Det er virkelig skønt!

Valgkamp er sjovt, spændende og hårdt.

Det giver energi, at møde folk på gaden og få en god snak og støttende opvendte tommelfingre fra forbipasserende. Man kan blive helt høj på adrenalin, når man kan mærke den store opbakning til Enhedslisten i paneldebatterne. Det er rart, når folk vinker glade og dytter, når de kører forbi, mens man hænger plakater op.

Vi vil derfor gerne sige tak til alle de søde fredericianere, som giver os gejst til endnu mere.

De tre lørdage op til folketingsvalget er Enhedslisten Fredericia på gågaden med forskellige aktioner og temaer. I går havde vi en seniorlounge med liggestole, som symboliserede muligheden for at slappe af i pensionsalderen uden at have smerter eller andre sygdomme.

Udover fokus på en værdig tilbagetrækning lavede vi også en klimaaktion, som opfordrede deltagerne til at tage et aktivt valg mellem grøn eller sort politik. Vi håber på, at dette bliver et klimavalg. Det har verden brug for.

Og så havde vi selvfølgelig vores elskede spil “Vælt de blå” med. Herunder er det blandt andre socialdemokraternes lokale kandidat der giver os en hånd…

De næste to lørdage (og et par andre udvalgte dage) glæder vi os til at overraske med endnu flere påfund.

Desværre oplever vi ved dette valg ret omfattende hærværk mod vores valgplakater. Det betyder, at nogle af vores plakater er smidt i naturområder og andre hænger ulovligt/til gene.

Vi bruger meget tid på at tjekke op på vores plakater, men vi opdager sikkert ikke alt.

Hvis du ser nogle af vores valgplakater i sølle forfatning, så kontakt os meget gerne. Så kommer vi og fikser det, så vores plakater ikke er til gene eller hænger ulovligt.

Hvis man gerne vil have en plakat til stuen eller værelset, så deler vi hjertens gerne ud. Du behøver ikke snuppe dem vi har hængt op 🙂

Vores foldere er desuden så smart lavet, at når de foldes ud, er bagsiden en lille fin plakat.