Venstre skal passe på med at pege fingre…

Læserbrev af Cecilie Roed Schultz, byrådsmedlem

M. Vind fra Venstre har d. 25. juni 2021et læserbrev i Fredericia Dagblad.

Her skriver han blandt andet: “Det kunne i den forbindelse være gavnligt at lade ordene følge af handling, f.eks. ved indførelse af spørgetid før byrådsmøderne, hvilket de blå partier fremlægger til afstemning på byrådsmødet mandag 28. juni.”

Her må jeg bede Venstre om at kigge lidt indad.

I denne uge måtte vi nemlig bede Demokrati- og Borgerudvalget om at genbehandle forslagene om udvidelse af demokratiet i Fredericia. Forslagene kommer derfor ikke til afstemning på mandag.

Helt tilbage i januar stillede Enhedslisten nemlig fem supplerende forslag til de forslag Venstre fremlagde på byrådsmødet. Det blev besluttet på det byrådsmøde i januar, at Demokarti- og Borgerudvalget (med C. Jørgensen fra Venstre som formand), skulle behandle både forslagene fra Venstre og Enhedslisten og derefter indstille dem til vedtagelse i økonomiudvalget og byrådet.

Det har udvalget så gjort nu. Eller rettere; de har behandlet forslagene fra Venstre og “glemt” at behandle dem fra Enhedslisten.

Den slags må bare ikke ske. Derfor kunne økonomiudvalget heller ikke sende forslagene videre til behandling i byrådet på mandag.

Jeg må konkludere, at også Venstre har meget at få styr på endnu, når det kommer til ordentlighed og demokratiets processer…