Enhedslisten har valgt kandidater til kommunalvalget

På en generalforsamling mandag d. 22. marts valgte medlemmerne i Enhedslisten Fredericia de kandidater, som skal repræsentere Enhedslisten ved kommunalvalget i november 2021. Kandidatlisten består af 8 personer, som har vidt forskellige baggrunde og politisk fokus, hvilket afspejler de områder, Enhedslisten kommer til at have fokus på i valgkampen.

Som spidskandidat har medlemmerne igen valgt at pege på Cecilie Roed Schultz, som allerede nu repræsenterer partiet i byrådet.

”Vi er lykkelige for, at Cecilie har lyst til at stille op til byrådet endnu en gang for Enhedslisten som spidskandidat”, udtaler kontaktperson Jan Filbært og fortsætter. ”Cecilie har kæmpet en brav kamp for at få ryddet op efter det rod der er blevet efterladt til os alle i Fredericia. Samtidig har hun igennem de sidste år været den politiker i byrådet, som har været i dialog med flest mennesker, sympatisører såvel som politiske modstandere. Hun har en drivkraft, som vi har stor glæde af i Enhedslisten”.

Som nummer to på listen faldt valget på det tidligere byrådsmedlem i Aarhus, Maria Sloth. Maria sad i byrådet i 4 år og har derfor både en stor politisk og organisatorisk erfaring, som Enhedslisten kommer til at nyde godt af.

”Jeg har kendt Maria i mange år, og jeg glæder mig meget over, at hun indvilgede i at være nummer to på vores liste. Vi har allerede arbejdet tæt sammen på mange politiske områder, og jeg ser frem til at det vil fortsætte”, forklarer Cecilie Roed Schultz.

På plads nummer 3 og 4 kommer to kandidater, som ikke har været opstillet før, men som begge har gjort sig bemærket i den offentlige debat. Listens 3. plads bliver bemandet af Jan Filbært, som har været Enhedslistes kontaktperson det sidste halve år. Jan er uddannet pædagogisk assistent og har arbejdet med mennesker med handicaps siden 2008. Han sidder også i Handicaprådet og har mere end 8 års erfaring som tillidsmand i FOA. Han har en indsigt i forholdene for både ansatte og beboere i Fredericias specialpædagogiske institutioner, som vil komme begge parter til gode og så har han allerede haft flere indlæg i aviserne, hvor han ønsker ordentlighed og ikke mindst fakta i højsædet til den kommende valgkamp.

En anden person, som har sat sit præg på den offentlige debat er listens nummer 4. Mikkel Martin, måske bedre kendt som Mikkel Ræv, har via tænketanken GeoHav den seneste tid sat fokus på udledning af forurenet grundvand i Kanalbyen. Mikkel Ræv har formidlet et uhyre kompliceret materiale ud til borgerne i Fredericia og har været med til at fastholde det fokus, der heldigvis er kommet på Lillebælts tilstand. Desværre ser det ud til at udledningstilladelserne fortsat bliver givet, og derfor bliver Mikkels kamp ikke mindre aktuel. En kamp, der forhåbentligt kommer til at præge den kommende valgkamp.

Vi glæder os meget til at komme i gang med at udarbejde valggrundlaget og begynde på valgkampen og til at få gang i nogle ordentlige politiske debatter.

Den samlede kandidatlisten ser således ud:

1. Cecilie Roed Schultz, 34 år
  2. Maria Sloth, 32 år